حوزه 260 حکمت
حوزه 260 حکمت
حوزه 260 حکمت

07 مهر 1391 ساعت 04:16
گفتگویی کوتاه با اسماعیل شفیعی سروستانی
حتماَ این روزها در تلویزیون شاهد تبلیغات فراوانی درباره احداث شهرک های رفاهی و یا رستوران ها و هتل های آن چنانی و انواع پارک آبی در شهرهایی مثل مشهد بوده اید. اولین سوالی که دیدن این مکان ها در شهر های مذهبی به ذهن انسان متبادر می کند، این است که آیا طرح و سناریویی خاص در پشت احداث و افزایش چنین مکان هایی وجود دارد ؟
به همین مناسبت هم با استاد اسماعیل شفیعی سروستانی به گفتگو نشسته ایم و ایشان در جواب این سوال، مسئله را این گونه تبیین کردند: 
سوالی برای دوستان جوان ایجاد شده درباره مدرنیزه کردن اماکن مذهبی با پول های بزرگ که خدا می داند منشأ آن کجاست.
سالها ست که وقتی در میان مسلمانان و مستضعفان، گفتگویی از عمل جنایتکارانه  غربی ها،عملکرد غرب زده ها و روشنفکران و اعوان و انصار یهودیت صهیونیستی به میدان می آید، گوینده را متهم به داشتن توهم توطئه می کنند. یعنی در واقع اتهام توهم توطئه اسبابی شده، برای ساکت کردن پژوهشگران مستقل شرق اسلامی که سعی در افشای  توطئه های بنی اسرائیل دارند و این وضعیت در اروپا و آمریکا نیز به شکل شدیدی شایع است .برای مثال اگر در ایالات متحده آمریکا، کسی کوچک ترین بحثی در مورد یهود و عملکرد آنان در جهان به میان بیاورد، برچسب ضد سامی بودن به او زده و او را از میدان خارج می کنند و این ضد سامی بودن به معنی طاعون زده بودن آن شخص است.  درست مثل آن است که اگر کسی در هر جای جهان مبتلا به بیماری طاعون شود، همه از او فرار می کنند..
وجه جدیدی از این افترا و تهمت زدن الان درمیان ماهم بروز کرده است. وقتی منتقدینی که اهل مطالعه و نظر هستند درباره شخصی و یا اشخاصی در کشور در حوزه مناسبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و حتی شهر سازی سوالی را مطرح می کنند، به جای آنکه پاسخ مناسبی به پرسش انها  بدهند و یا از عمل خلافی که انجام داده اند عذرخواهی کرده وجبران مافات کنند ، تلاش می کنند تابا زدن  برچسب هایی مثل  ضد نظام و ضد روحانیت بودن،  او را ازمیدان به در کنند..
این مطلب مقدمه ای است تابتوانم عرض کنم : آنچه که در مورد تبدیل کردن اماکن مقدس و مذهبی شهرهای به بازار بزرگ بی دروازه  می گذرد، به منزله مخالفت با هیچ شخصی و یا جریانی نیست سعی ما بر انست تاموضوعی رامطرح کرده و به امید آنکه اگر خطا یا اشتباهی صورت گرفته، جلوی این ماجرا گرفته شودمنتظربنشینیم..
از این مطلب یعنی تبدیل شهرها واماکن مذهبی به خیمه گاه شیطان با عنوان پدیده ای نوظهوریاد می کنم..
در ارتباطات معنوی و قدسی با ساحت های بلند آسمانی،و دست به دعا برداشتن و متوسل شدن به آستان قدس حضرات معصومین(ع) برای براورده شدن حاجات,چهار عامل مهم موثر  است، چنانکه  اگر در فراهم کردن شرایط وزمینه های لازم برای ارتباط گرفتن غفلت شود ویاانهمه شرایط نادیده گرفته شود،ارتباط برقرار نشده وتلاش بی ثمر می شود. این عوامل و فاکتورها  عبارتند از::
.مکانی که فرد در آن قرار می گیرد و دست به دعا بر می دارد.1-
زمانی که در آن موقع اعمال مذهبی صورت می گیرد تاشاید  دعایشزودتربه اجابت برسد..2-
. اوراد و اذکاری که فرد با آن الفاظ مخاطب خودش رادرعوالم قدسی می خواند.3-ادعیه ,
4-آداب و مراسمی که با آن آداب فرد درهنگام اجرای مراسم مذهبی آن دعا هاواذکار را بر زبان می آورد و امید به برآورده شدن حاجاتش را دارد..
. 5- خلوت گزیدن ,حذف عوامل مزاحم وتمرکز حواس
این در ساحت ادیان اسمانی وسنت مردان صالح  و اولیای الهی است. و تقریباً  مشابه چنین شرایطی در ارتباطات غیرالهی و شیطانی هم وجود دارد. یعنی جادوگران و ساحران هم برای اینکه با نیروها و جنود شیطان  و اجنه ابلیسی ارتباط برقرار کنند  شرایطی مشابه را فراهم می اورند، آدابی را اجرا می کنند و منتظر می مانند تا جنود شیطان به سراغشان بیایند. .
این فاکتورها وشریط درمیان عموم ملل مانند بوداییان , برهمنان و سرخ پوستان آمریکای لاتین  در برقراری ارتباط فرازمینی رایج است.درواقع فراهم امدن این شرایط نقش مهمی راایفا می کنند ومجال لازم برای برقرارشدن ارتباط سهلتر وموثر را فراهم می اورند..
در عصرغلبه رسانه های مدرن  هم این زمینه سازی شرایط برای ارتباط گیری موثر را به شکل دیگری می بینید.دردوره ما , وقتی شما می خواهید با شخصی از طریق ابزار و ادواتی مثل تلفن و یا اینترنت ارتباط برقرار کنید، باید دقیقاً شماره وکدها را بگیرید و اگر یک شماره را جا به جا کنید این ارتباط برقرار نمی شود.
خلاصه آنکه, می خواهم در مرحله اول اشاره کنم که ارتباط برقرار کردن چه در سطح بسیار نازل و معمولی رسانه های مدرن و یا ارتباط گیری با شیاطین و چه ارتباط با ارواح مقدسه ووالا در گرو فراهم اوردن شرایط و فاکتورهای موثر است.
از دوران گذشته میان پیروان ادیان توحیدی ازنقش مهم عوامل ذکر شده در اسان شدن وموثرواقع شدن ارتباطات معنوی مطالب فراوانی بیان شده است ..
اماکن مذهبی مثل مشهدو قبور حضرات معصومین(ع)، مساجد و عبادتگاه ها شرایط خاصی رادر خود  جمع دارند ودران اماکن  عبادت کننده اعمال واداب ویژه ای رابجا می اورد.
از قدیم الایام  مسلمانان, حسب آنچه از ائمه معصومین (ع)به آنها رسیده، دریافته اند که در اوقات ویژه ای مثل سحر گاه، وقت اذان و یا موقع بارش باران  و یا در مکان هایی مثل مسجد و امامزاده و خانه کعبه ... دعا سریع تر به اجابت می رسد..
یکی از عوامل موثردر خنثی ساختن و از بین بردن مسیر ارتباط گیری, شکستن , جابه جا کردن و ناقص کردن این عوامل و یا ازبین بردن مجال جمع شدن این فاکتورها با هم است. یعنی :اگر فضا و یا زمان عرض ادب و دعا و یا اوراد و اذکار را تغییر دهیم، خود به خود این ارتباط  گیری مختل می شود. و پس از مدتی کم کم آن زائر با نا امیدی از آن مکان دل می برد..
می خواهم نتیجه بگیرم که دشمنان انسان وادیان :که دین ستیزی راپیشه کرده اند, یکی ازراه های فاسد کردن ادیان وستیز مخفی با دین داران را  بر حذر داشتن مردم از ارتباط معنوی وعدم شرکت در مراسم مذهبی وازبین بردن شرایط ارتبط گیری دانسته اند. وازدیگرسو چناناسباب غفلت آنها را زیادترمی کنند و مجال خلوت را از بین می ببرند تاانها به سوی اداب مذهبی ومعنوی نرودند..
رسیدن به تمرکز حواس و خلوت کردن در کنار چهار عامل دیگر، باعث ارتباط برقرارشدن قلب با آن منبع ویژه می شود.
از همین جاست که در اماکن خاص مذهبی ودروقت نیایش باید سکوت وارامش برقرار باشد تا از این طریق مجال تمرکز و بریده شدن از جلوت وشلوغی وازدحام به وجود بیاید. چون اساساً جلوت و ازدحام و شلوغی و خودنمایی مجال ارتباط معنوی را از بین می برد.و به همین دلیل سحر گاهان و نیمه های شب برای عباد سفارش شده است.
پس خیلی ساده وقابل فهم  است که چنان که ما تشخیص داده ایم، دشمنان ادیان هم که متبحر و متخصص در این موضوعات و ارتباط گیری با نیروهای شیطانی و جنی و جادوگری هستند، برای ایجاد خلل در سنت های مذهبی و برای پراکنده کردن مومنان از مکان های مذهبی وبرای حنثی سازی اداب وسنن مذهبی ومعنوی از این موارد یعنی ازبین بردن زمینه ها وشرایط استفاده می کنند.
یعنی از طریق ایجاد ازدحام و شلوغی وافزایش عوامل غفلت ساز به ناقص کردن سنن و آداب  و منع کردن مردم برای مراجعه به این اماکن بپردازند. و جمع مومنان را بپراکنند و اماکن مذهبی را بی اثر، جلوات مذهبی و معنوی را تضعیف کنند و نفس مردم را بیمار و مشغول به همه آنچه که شیطان طلب می کند نگه دارند.
حالا می خواهم از همین مجرا اشاره ای داشته باشم به مدرنیزاسیون افراطی ,سازمان یافته اماکن مذهبی  به صورت شگفت آوری که مااینک  شاهد ان هستیم ..
بایذ دید که این نوع ازمدرنیزه  کردن ابنیه مذهبی چگونه در بنیاد واساس این اماکن وسنن مذهبی  خلل ایجاد می کند.
ایجاد اختلال درپنج فاکتور وشرط سابق الذکر,غرقه ساختن مراجعه کنندگان به مراکز مذهبی در غفلت ها ,بازی ولهوو لعب به سادگی ارتباط معنوی را دچار اختلال می کند .چیزی مثل ایجاد پارازیت دربرابرامواج ماهواره ای ، خواه بنیان گذاران و احیاگران  این سبک از نتیجه عمل خود  آگاهی داشته باشند و خواه نداشته باشند..
درواقع انها یا آگاهانه همسو با جنود ابلیسی عمل می کنند و یا چون فریفته دنیا شده اند و طلب مال افزون تردارند، در حال تخریب بزرگترین بنیاد های فکری، فرهنگی و اخلاقی مردم هستند.
از آنجایی که مدرنیزاسیون , شیک کردن و نو کردن کوی وبزن  در چشم ظاهر بینان جلوه مثبتی دارد،  این گفتگوی را هم به نوعی با چشم توهم توطئه می نگرند.
همین جا هم عرض کنم که سخن گوینده ناظر بر این نیست که نو سازی بد است و باید همه چیز را کهنه گذاشت بلکه ما باید متذکر بشویم که با چه شیوه و روشی باید به سمت نوسازی و اصلاح کردن  ابنیه وکوی وبرزن برویم که ماحصل عمل ما تخریب اصل بنا و بنیان های اعتقادی نشود.اجازه دهید نگاهی اجمالی به سیرمدرنیزه کردن اماکن وشهرهای مذهبی داشته باشیم.
نوسازی این دوره شهرها درایران با ساختن آسمان خراش ها و ابنیه مرتفع شروع شد.
ابتدا درتهران , پول های باد آورده برج سازان به این سمت امدو بخشی از آن هم به جیب شهرداری ها و شهرسازان رفت و در عرض مدت کوتاهی شهرتهران تبدیل به یک مجموعه ی ده وبیست  طبقه شد.
آسمان خراش هایی که چشم ها را خیره ساختند و صورت و بافت سنتی شهرها را از بین بردند واز این مسیر صورت بیرونی شهرهای مذهبی نیز از بین رفتند . چشم ها متوجه جلال و شکوه  این ابنیه شدند.
البته شکوه نه به معنی مثبت بلکه به معنی ایجاد رعب و ترس درچشم هاست. به جای آنکه انسان ها متوجه جلال و کمال خداوند شوند وحیران او، متوجه این نوع از جلال دنیوی و شیطانی بناها شدند..
ما تجربه کامل این موضوع را در ساخته شدن ابراج البیت در مکه و پیرامون مسجد الحرام داشتیم .هر کس این تصاویر را ببیند تایید می کند که سازندگان ان که ازاتفاق معماران فراماسونربودند, قصد داشتند تا مسجد الحرام را به گوشه ای درحاشیه برج ها برانند ودرمیان ان به بند کشند.
به تدریج در کنار این آسمان خراش ها، نشانه هایی وارد شدند که کارکرد ویژه خودرا داشتند نشانه های فراماسونی.
به شهرهای بزرگ مذهبی مانند:مشهد وشیراز و مصلی هایی مثل مصلای تهران بروید، می بینید که در کنار ساختمان های بلند و مرتفع نشانه هایی کاشته شده که معروفند به نشانه های های غیر الهی و غیر رحمانی و شیطانی و نشانه باورهای ماسونی ملحدانه.

           


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, توسط فاوا